سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ به سوالات حقوقی اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

نظر

پاسخ به سوالات حقوقی اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه از طریق خرید ملکو سرمایه گذاری

 

·         قوانین دریافت اقامت در شهروندی کشور ترکیه از چه زمانی تصویب شد و این قوانین به چه صورت است؟

‎در ترکیه قانون اخذ اقامت گرفتن درسال 1950 تصویب شد. در گذر زمان بعضی تغییرات انجام شده و در آخر در سال 2013 این قانون شکل نهایی خود را گرفت.در چهار چوب این قانون اقامت های کوتاه مدت و بلندمدت داده میشود. اقامت های کوتاه مدت شامل اقامت تحصیلی، اقامت درمانی ، اقامت توریستی، اقامت خرید ملک و اقامت از طریق اجازه کار که میتوان برای دریافتش اقدام کرد.

‎قانون اخذ شهروندی ترکیه در سال 1928 تصویب شده در سال 2009 به شکل جدیدی در آمد، بر اساس این قانون افرادی که یک میلیون دلار خرید ملک انجام دادند میتوانستند شهروندی ترکیه رو دریافت کنند ، با این حال این رقم در سال 2018 تغییر یافته و به 250 هزار دلار کاهش پیدا کرده است .

‎و همینطور کسانی که 500 هزار دلار در بانک سپرده گذاری انجام بدهند حق دریافت شهروندی ترکیه را از آن خود میکنند.

·         اگر یک فرد خارجی نیاز به فروش ملک خودش در ترکیه داشته باشد آیا نیاز دارد که این ملک را برای فروش به سازمان خاصی واگذار کند یا خودش شخصا میتواند این کار را انجام دهد؟

‎مثل تمام دنیا صاحب ملک بدون احتیاج به سازمان یا اداره خاصی میتواند ملک خود رابفروشد با این حال در صورت درخواست میتواند شخصاً یا از طریق آژانس های ملکی این کار را انجام بدهد .

·         فرد خارجی که در ترکیه ملک میخرد آیا میتواند روی این ملک اقامت بگیرد و چه نوع اقامتی میتواند بگیرد؟

‎با توجه به گفته های قبلی در ترکیه کسانی که خرید ملک انجام داده اند ، میتوانند برای دریافت اقامت کوتاه مدت اقدام کنند ، که اگر این ملک بالای 250 هزار دلار باشد میتوانند برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند ، اگر پایین تر از 250 هزار دلار است برای دریافت اقامت ترکیه میتوانند اقدام کنند .

·         افرادی که تابعیت ترکیه میگیرند دولت ترکیه پاسپورت حداکثر 10 ساله میدهد آیا بعد از ده سال پاسپورت این افراد تمدید میشود؟

‎هر فردی که شهروند ترکیه می باشد حق دریافت پاسپورت 10 ساله را دارد ، همزمان کسانی که بعداً شهروندی ترکیه را می گیرند میتوانند پاسپورت 10 ساله داشته باشند با تمام شدن این مدت زمان 10 ساله پاسپورت قابل تمدید میباشد در عین حال همراه پاسپورت بقیه اوراق هویتی هم میتوانید دریافت کنید.

·         آیا در ترکیه امکان فروش یک ملک چند برابر ارزش واقعیش به یک خارجی وجود دارد؟

‎نه ممکن نیست، بر اساس قانون در ترکیه وقتی یک خارجی اقدام به خرید ملک میکند از طریق شرکت های رسمی کارشناسی که گواهی spk دارند کارشناسی شده و از طریق گزارش ارزش ملک ارزیابی میشود.

·         قوانین وراثتی ترکیه در صورت فوت مالک به چه صورتی هست ؟ درباره ی این قانون وراثت کمی توضیح بدین؟

‎در ترکیه قوانین تقسیم ارث بر اساس قانون مدنی ترکیه وضع شده است ، بر اساس این قانون در صورت فوت مالک 25 درصد اموال مالک برای همسر و 75 درصد را فرزندانش ارث میبرند و در ترکیه دختر و پسر به صورت مساوی ارث میبرند ، همینطور اگر شخص مالک بخواهد میتواند در دفاتر اسناد رسمی براساس وصیت نامه برای اشخاص دیگر ارث بجا بگذارد.

·         امکان دریافت شهروندی ترکیه از طریق سپرده گذاری بانکی وجود دارد ؟ این قانون به چه صورت است ، و سپرده گذار چه زمانی می تواند پولش را از بانک خارج کند؟

‎بله ممکن است میتوانید در بانک های ترکیه در صورت سپرده گذاری بانکی به مبلغ 500 هزار دلاری برای دریافت شهروندی اقدام کنید. در عین حال در صورت سپرده گذاری میتوانید سود سالیانه هم دریافت کنید و بعد از سه سال هم میتوانید پولتان را از حساب خارج کنید.

·         اگر یک خارجی به صورت دلار، لیر، یورو یا هر ارزی پولش را در حساب خود واریز کند می تواند پولش را با همان ارز برداشت کند ؟

‎بله میتوانید دریافت کنید ، در ترکیه با باز کردن حساب به صورت هر ارزی اگر به صورت لیر باشد لیر اگر دلار باشد به صورت دلار ، یورو هم باشد به صورت یورو میتوانید پولتان را از حساب خارج کنید .

‎خواهش میکنم کسانی که در ترکیه میخواهند خرید ملک یا سرمایه گذاری کنند، خیلی به این موضوع دقت کرده و به شرکت های معتبر اعتماد کنند، مخصوصا به شرکت ینی گروپ که هم از لحاظ حقوقی و هم کادر با تجربه ای که دارند میتوانید به راحتی اعتماد کنید.

منبع: اینستاگرام ینی‌گروپ https://www.instagram.com/p/CVAcZVGooox/