سفارش تبلیغ
صبا ویژن

20 کتاب شگفت انگیز که تبدیل به فیلم سینمایی شده اند.

نظر

20 کتاب شگفت انگیز که تبدیل به فیلم سینمایی شده اند.


در اینجا 20 کتاب شگفت انگیز وجود دارد که ازآنها یک فیلم سینمایی ساخته شده است. مطمئناً صدها کتاب دیگر برای اقتباس فیلم برای انتخاب وجود دارد اما این مقاله، قدم خوبی برای شروع است. ما ادعا نمی کنیم همه اقتباس های آنها فوق العاده است، اما مطمئنا کتاب ها عالی هستند. 

1. کتاب جنایت و مکافات اثر داستایوفسکی

همانطور که از نام کتاب بر می آید داستان، داستان جنایت است و مکافات پس از آن. راسکولنیکوف (شخصیت اصلی رمان) جوانی ضعیف، فقیر و شاعر مسلک است که به شکل بیمارگونه ای تاثیرپذیر و حساس می باشد و تحت تاثیر اندیشه ی عذاب آور و عجیبی است و خود را نابغه و موجودی خارق العاده تصور می کند...

2. کتاب قصر اثر کافکا

قصر رمانی ترسناک، پرابهام و عجیب غریب است. این رمان کافکا همچون آمریکا بدون پایان است و در میانه ی راه به اتمام می رسد. کافکا این اثر را در 1922 نوشته و ماکس برود آن را در 1926 پس از مرگ وی منتشر کرده است. کافکا وصیت کرده بود این اثرش در کنار سایر آثارش سوزانده شود...

3. کتاب کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی

این کتاب در مورد دختری به نام “اسکات فینچ” می باشد که در شروع کتاب حدود شش سال دارد و داستان از زبان او روایت می شود. پدر این دختر یعنی “اتیکوس فینچ”، وکیل سفید پوستی است که وکالت یک جوان سیاه پوست به نام “تام رابینسون” را به عهده گرفته است. این جوان در دورانی که تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می کند، متهم به تجاوز به یک دختر سفیدپوست شده است...

4. کتاب زوربای یونانی اثر کازانتزاکیس

زوربای یونانی داستانِ دوستیِ جوانی روشنفکر با پیرمردی 60 ساله و زنده دل را تعریف می کند که به ادعای خودش یک عاشق پرجنب و جوش، یک جنگجوی ماجراجو، آشپز، نوازنده، معدنچی و قصه گو و خیلی چیزهای دیگر است. بله زوربا چنین شخصیتی دارد.

 5. کتاب بینوایان اثر ویکتور هوگو

این کتاب شاهکار “ویکتور هوگو” و یکی از بهترین آثار دنیای ادبیات می باشد که اولین بار در سال 1862 منتشر شد. “بینوایان” رمانی خارق العاده است که کمتر کسی پیدا می شود که آن را نخوانده باشد یا لااقل چیزی درباره آن به گوشش نخورده باشد.

6. کتاب خوشه های خشم اثر جان اشتاین بک

“خوشه های خشم” داستان کشاورزانی است که به عصر صنعت و ماشین پای می گذارند. کشاورزانی که برای درو کردن محصولات خود احساس می کنند که نیاز به یک تراکتور دارند. از آن وسیله های بزرگ آهنی که صنعت برایشان به ارمغان آورده است. اما برای خرید تراکتور نیاز به پول و منابع دارند.

7. کتاب زنان کوپک اثر لوییزا می آلکوت

مارگارت، جوزفین، بت و ایمی خواهرانِ باوقار و مهربانِ خانواده ی اشرافیِ مارچ هستند که چندی ست با شروعِ جنگ داخلی، پدرشان به عنوان کشیش به میدان نبرد رفته است و آن ها آن قدر به دیگران کمک کرده اند که دیگر صاحب آن زندگی اشرافی و ثروتمندانه ی گذشته نیستد؛ حالا مجبور شده اند تا برای تأمین مخارج شان کار کنند.

8. کتاب بربادرفته اثر مارگارات میچل

این کتاب که یکی از شاهکارهای ادبیات جهان می باشد، اولین بار در سال 1936 توسط بانوی انگلیسی “مارگارت میچل” منتشر شد و غوغایی در دنیای ادبی به پا کرد. این اثر از همان روزهای اولیه ی انتشار با اقبال بسیار خوبی مواجه شد و کمی بعد به عنوان پر فروش ترین کتاب جهان برگزیده شد. داستان جذاب کتاب به گونه ای بود که چندی بعد با اقتباس از ماجرای آن، فیلمی با همین نام به کارگردانیِ “ویکتور فلمینگ” و بازیِ “کلارک گیبل” و “ویویان لی” ساخته شد که جوایز اسکار 1940 را درو کرد.

9. کتاب دختری با گوشواره مروارید اثر تریسی شوالیه

کتاب درباره ی یک قصه ی عاشقانه است که به زبان ساده و دلنشین روایت شده است. داستان در هلند اتفاق می افتد. پدری که حرفه او نقاشی روی کاشی بود در اثر سانحه ای بینایی خود را از دست می دهد و به ناچار دختر خود “گریت” را به عنوان خدمتکار به منزل یک نقاش معروف می فرستد.

10. کتاب باشگاه مشت زنی اثر چالک پالانیک

«باشگاه مشت‌زنی» روایت داستان از زبان راویِ بی‌نامی است که از افسردگی و یک دوره طولانی بی خوابی رنج می برد که با حضور در کلاس‌های شبان? گروه های حمایت از سرطان، سعی در درمان بی‌خوابی خود دارد. برای حضور در این جلسات او به دروغ خود را بیمار سرطانی جا زده‌است، همه چیز درست پیش می‌رود تا ...

11. کتاب آوای وحش اثر جک لندن

” باک “، سگی قوی هیکل، پشمالو و نجیب است که از پدری با نژاد سگ های قطبی و مادری از نژادِ سگ های گله متولد شده و در خانه ی ” قاضی میلر ” زندگی می کند. پدر باک، سگ مورد علاقه ی آقای میلر بود و برای خودش پادشاهی می کرد؛ حالا باک پس از مرگ پدرش، جای نشین او شده است. اما او نمی دانست که همه ی چیز های عالی ای که در اختیارش قرار دارد قرار نیست تا بی نهایت برایش باقی بماند...

12. کتاب سکوت بره ها اثر توماس هریس

کتاب سکوت بره ­ها عنوان کتابی است از توماس هریس نویسنده و فیلمنامه نویس آمریکایی. دلیل شهرت وی داستان­های سه گانه­ای است که درباره شخصیت “هانیبال لکتر” نوشته شده است. این سه داستان عبارت­اند از: اژدهای سرخ، سکوت بره­ها و هانیبال.

13. کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

این داستان روایتگر داستان واقعی پرفسور “موری شوارتز موری” است که با بیماری نادر ای ال اس دست و پنجه نرم می کند. این بیماری به تدریج اعضاء اصلی بدن را از کار می اندازد و رفته رفته منجر به مرگ بیمار می شود. “موری” مرگ را پذیرفته است اما می خواهد در آخرین لحظات زندگی خود به کمال انسانی برسد...

14. کتاب پستچی همیشه دوبار زنگ می زند

کتاب” پستچی همیشه دو بار زنگ می زند” که از بهترین رمان های پلیسی قرن بیستم است که شهرت جهانی پیدا کرده، از این قاعده مستثنی نیست و از جنایتی حکایت می کند که در دنیای واقعی، ممکن الوقوع است. کتاب نسبت به سایر رمان هایی با این مضمون حجم کمتری دارد و لحن نویسنده و هم چنین ترجمه آن به حدی روان است که خواننده حین خواندن درگیر ماجراهای آن شده و متوجه گذر زمان نخواهد شد.

15. کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

“غرور و تعصب” دومین کتاب “جین آستین” است که در سال 1796 نوشته شد، اما با تاخیری 12 ساله؛ در سال 1813 به چاپ رسید. از این کتاب اقتباس­هایی صورت گرفته و فیلم هایی ساخته شده است.

16. کتاب داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز

آقای ” لوری ” از اعضای بانک تلسن برای دیدار با دختر جوان یتیمی به داور می رفت تا حقیقتی را که هجده سال از او مخفی نگه داشته شده بود، برایش بازگو کند و او را با خود به پاریس ببرد. پدر دختر زنده بود. ” لوسی مانت ” از شنیدن این خبر شوکه شد و از حال رفت، آقای لوری با کمک خدمتکار هتل او را به هوش آورده و...

17. کتاب موبی دیک اثرهرمان ملویل

” اسماعیل ” پسری است که سفر را دوست دارد ولی پول کافی برای مسافرت با کشتی های مسافری ندارد. او برای اینکه بتواند سفر کند با کشتی های تجاری و باربری به سفر می رود و به جای پرداخت پول به خدمه ى کشتی کمک می کند و در ازای آن پول هم دریافت می کند. او تصمیم دارد با یک کشتی صید نهنگ، به سفر برود و تجربه ى صید را از نزدیک ببیند.

18. کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد

داستان در مورد مرد جوانی است که ثروت زیادی دارد و مدام در حال خوشگذرانی و برگزاری مهمانی های بزرگ و باشکوه است. مهمانی هایی که هر کس می تواند در آن ها شرکت کند و شاد باشد.در مورد ثروت او شایعات زیادی وجود دارد. مثلا شایعه است که “گتسبی” از خانواده بسیار فقیری بوده که عاشق “دی زی” دختر پولدار می شود. گتسبی در زمان سربازی از دی زی دور می شود اما بعد خبر ازدواج او را می شنود. با این حال “گتسبی” عاشق می ماند و همیشه چشمش به دنبال “دی زی” میگردد.

19. کتاب انجمن شاعران مرده اثر کلاین بام

کتاب انجمن شاعران مرده نوشته ی ان. اچ کلاین بام با ترجمه ی زهرا طراوتی توسط نشر نیماژ به چاپ رسیده است.

20. کتاب دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک

دکتر ژیواگو پزشک و شاعر مشهور روس است که در نیمه اول قرن بیستم زندگی می کند. او بخاطر اشعار سیاسی اش مورد غضب سیاسیون زمان خود قرار می گیرد. موضوع اصلی داستان روایت عاشق شدن ژیواگو به دو زن است.