سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه اقامت ترکیه بگیریم؟

نظر

چگونه اقامت ترکیه بگیریم؟

راهنمایی و پاسخ به سوالاتی از قبیل هزینه اقامت ترکیه، مراحل گرفتن اقامت ترکیه، شرایط اقامت ترکیه 2020 و مزایای اقامت ترکیه، اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری و ...

بعد از بازدید و انتخاب ملک توسط خریدار، مبلغی به‌عنوان بیعانه به فروشنده حین تنظیم قرارداد پرداخت می‌شود. با ارائه مدارکی از قبیل ترجمه پاسپورت به ترکی، کد مالیاتی، دو قطعه عکس خریدار، گزارش کارشناس رسمی ملک و مدارک فروشنده، به اداره تاپو (اسناد) مراجعه و درخواست تنظیم سند جدید و انتقال به نام خریدار می‌شود و نهایتاً بعد از حواله مبلغ معامله توسط خریدار به فروشنده و پرداخت هزینه‌های قانونی انتقال سند، فروشنده و خریدار به اداره تاپو (اسناد) ترکیه مراجعه و سند رسمی به نام خریدار صادر می‌شود.

بله امکان دارد اما این خانه‌ها بخصوص در شهرهای بزرگ در مناطق بومی‌نشین استانبول یا آنکارا قرار دارد و طبیعتاً پذیرش خارجی در مناطق بومی که ارتباط و فرهنگ خاصی بین آنهاست حداقل در ابتدای مهاجرت و اقامت ترکیه کار ساده‌ای نیست.

قبل از هرچیز برای جلوگیری از مشکلات حقوقی و یا کلاه‌برداری، حتماً با وکیل و یا مشاوری که به قوانین ترکیه آشنایی دارد، مشورت کنید زیرا که قوانین مربوط به خرید املاک توسط اتباع خارجی در ترکیه مورد بازبینی قرارگرفته و مدام تغییر می‌کند. در نظر داشته باشید که معاملات املاک در ترکیه شامل محدودیت‌هایی برای خریداران خارجی است به‌عنوان مثال در برخی مناطق ازجمله مناطق نظامی، ممنوعیت خرید و فروش ملک وجود دارد. در خصوص انتقال وجوه معامله نیز حتماً از سیستم بانکی استفاده شود و یا رسید کتبی دریافت کنید. قبل از پرداخت وجه معامله از عدم بدهی ملک اعم از مالیات، وام، عوارض و یا قبوض آب، برق، گاز و ... اطمینان حاصل کنید.

هزینه اجاره آپارتمان در ترکیه، به شهر و منطقه، امکانات و متراژ و دسترسی به امکانات عمومی بستگی دارد. به‌عنوان مثال هزینه اجاره آپارتمان یک خواب از هزار لیر شروع می‌شود. در مجتمع‌های مسکونی با امکانات رفاهی، هزینه جداگانه با عنوان عایدات (شارژ) نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.

پس از خرید ملک و اخذ سند به ارزش بیش از 250000 دلار، می‌توان درخواست شهروندی را از طریق مراجعه به مراجع ذیصلاح پیگیری کرد و البته بهتر است در این امر از کمک مشاورین و وکلای خبره استفاده نمود.

پاسپورت معتبر، ترجمه پاسپورت به زبان ترکی، کد مالیاتی، حساب بانکی (برای انتقال پول به حساب فروشنده) و دو قطعه عکس.

بله، با اجاره یا خرید ملک در ترکیه می‌توان اجازه اقامت سالیانه در ترکیه را به‌دست آورد.

محدودیت‌ها بسیار اندک هستند مثلاً در مناطق روستایی و محدوده‌های نظامی این امکان وجود ندارد و یا در برخی مناطق محدودیت‌هایی برای متراژهای بسیار بالا وجود دارد.

بله، مالک می‌تواند پس از دریافت سند و تحویل آپارتمان، نسبت به اجاره به غیر، اقدام کند.

بله، درصورتی که ارزش ملک بیش از 250 هزار دلار باشد، صاحب‌ملک به همراه همسر و تمام فرزندان زیر هجده سال می‌توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند.